سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

کمتر از 24 ساعت تا برگزاری شهرآورد تهران باقی مانده است و دو تیم برای دومین سال پیاپی در جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس که وضعیت خوبی در جدول رده بندی لیگ برتر دارد، تنها 3 پیروزی تا کسب پنجمین قهرمانی متوالی اش فاصله دارد و فرهاد مجیدی که قصد ندارد تیمش یک سال دیگر را بدون جام سپری کند، به فکر انتقام شکست در آخرین شهرآورد دو تیم است.


مجیدی برای رسیدن به خواسته اش، می تواند روی آمادگی خط حمله خطرناکش حساب باز کند. مهدی قایدی که در تمامی بازی های دو فصل اخیر مهره خطرناک و زهردار استقلال بوده و در بسیاری از بازی ها با استفاده از نبوغ فردی خودش توانسته گره از مشکلات آبی پوشان باز کند، برای دیدار فردا نیز امید اصلی گلزنی تیمش محسوب می شود. باشوی کوچک در چند دیدار اخیر استقلال کاملا تأثیرگذار بوده است. او درخششی خیره کننده در لیگ قهرمانان آسیا داشت که همین مسئله اسکوچیچ را مجاب کرد او را به تیم ملی دعوت کرده و از او در ترکیب تیمش استفاده کند.

 


ارسلان مطهری دیگر مهاجم آبی پوشان است که عدم گل زدن او در ماه های اخیر، باعث نگرانی کادرفنی و هواداران استقلال شده بود. در بازی هفته گذشته بالاخره پای مطهری به گلزنی باز شد و او توانست به طلسم ناکامی هایش پایان دهد. در واقع درخشش مهاجم آبی پوشان در بهترین زمان ممکن و  پیش از دربی رخ داد. علاوه بر این، ارسلان از انگیزه های شخصی زیادی برای درخشش برابر پرسپولیس برخوردار است. پس از دربی برگشت دو تیم و همچنین قهرمانی سرخپوشان در سوپرجام، بازیکنان پرسپولیس به مطهری حمله کرده و گیتار و استوری های او را دستمایه کری خوانی قرار دادند. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا این بازیکن برای پاسخ به این اتفاقات، آماده باز کردن دروازه حریف باشد.

 


از دیگر بازیکنان استقلال که انگیزه های متفاوتی در بازی فردا دارد، آرمان رمضانی است. بازیکنی که نیم فصل ناامید کننده ای را در پرسپولیس سپری کرد و به استقلال پیوست. او پس از چندین بازی که در دقایق پایانی به میدان می آمد، برابر صنعت نفت در دقیقه 95 موفق به گلزنی شد و هفته بعدش نیز به پدیده گل زد. او دوران ناکامی در پرسپولیس را پشت سر گذاشته و در بازی های گذشته برای تیمش مثمر ثمر بوده است. رمضانی نیز در صورت حضور در میدان می تواند با انگیزه انتقام از تیم سابقش برای گلزنی تلاش کند.

 


شیخ دیاباته چهارمین مهاجم آبی پوشان است که او نیز رویای گلزنی به پرسپولیس را در سر دارد. تاکنون هیچ بازیکن خارجی استقلال در شهرآورد موفق به گلزنی نشده و مهاجم اهل مالی آبی پوشان که بوی جدایی او نیز به مشام می رسد، امیدوار است در آخرین دربی احتمالی خود برای تیمش گلزنی کند. دیاباته که فصل گذشته آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرد، در این فصل اسیر مصدومیت ها شد و هرگز نتوانست درخشش سال قبل را تکرار کند. او در دیدار هفته قبل برابر سایپا، پس از مدت ها و برای دقایقی به میدان رفت تا در صورت نیاز در دربی، مورد استفاده قرار بگیرد. دیاباته نیز همچون سایر هم پستی هایش برای گلزنی به پرسپولیس آماده است تا هر 4 مهاجم استقلال در دسترس فرهاد مجیدی قرار داشته باشند.

 


دو تیم استقلال و پرسپولیس فردا و در یکی از حساس ترین شهرآوردهای چند سال اخیر از ساعت 19:45 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. در طی روزهای گذشته حواشی زیاد و درگیری های لفظی رسانه ای میان مدیران دو تیم شکل گرفته و همین مسئله باعث شده تا این دربی از حساسیت بالایی برخوردار باشد. باید دید در نهایت فردا کدام یک از دو طرف، برنده از زمین خارج می شوند.